Adon logo

Družbena omrežja – trendi v letu 2022

Priljubljenost družbenih omrežij še naprej raste in v letu 2022 ne bo nič drugače. Uporabnike le-teh pa bo najbolj pritegnila le avtentična vsebina, s katero se bodo lažje poistovetili, povečalo se bo povpraševanje po hitrih rešitvah in odlični uporabniški izkušnji, še naprej pa bo rasla priljubljenost e-trgovin in spletnega nakupovanja. Vse to pa je povezano tudi z novo razvijajočim se metaverzumom oziroma metavesoljem.

Blagovne znamke in podjetja bodo tako morala prisluhniti uporabnikom in svojo komunikacijsko strategijo prilagoditi njihovemu povpraševanju. Kaj pa nas čaka v letu 2022?

TikTok in njegova priljubljenost

TikTok vedno bolj konkurira trenutnim družbenim omrežjem. Hkrati pa postaja najboljša aplikacija, ki omogoča povezovanje blagovnih znamk s trenutnimi in bodočimi novimi potrošniki. To vse dokazuje rekordno število prenosov aplikacije in rekordno število uporabnikov, ki iz dneva v dan raste.

TikTok je priljubljen predvsem zaradi personalizirane, avtentične in preproste vsebine. Blagovnim znamkam s tem omogoča večjo izpostavljenost in povečuje priljubljenost med uporabniki. V tujini TikTok že uvaja model monetizacije skozi nativno oglaševanje in e-trgovino, novosti pa prihajajo tudi k nam. Blagovne znamke, ki razmišljajo o prisotnosti na družbenem omrežju TikTok, se bodo morale s potrošniki povezati na nov, pameten in njim prilagojen način.

Facebook in Instagram še naprej rasteta

Kljub novim digitalnim platformam, Facebook po številu uporabnikov ostaja na vrhu. Platforma sicer izgublja stik z mlajšim občinstvom, vendar išče rešitve, kako se širiti na nove trge, “upad” uporabnikov pa izravnava tako, da uvaja novosti na področju Facebook oglaševanja ter razvija koncept metaverzuma.

Hkrati pa velja izpostaviti, da je Facebook na začetku pandemije z uvedbo Facebook in Instagram Shops naredil velik napredek na področju e-trgovin.

Druga Facebookova aplikacija Instagram pa še naprej lovi najnovejše trende, ne glede na to, ali izhajajo iz Snapchata ali TikToka.

Spremenjeno vedenje uporabnikov

Vse več uporabnikov digitalnih platform informacije prejema preko družbenih omrežij in vse redkeje preko klasičnih medijev. To pa ponuja priložnost, da blagovne znamke povečajo povezanost s svojimi uporabniki na družbenih omrežjih. Z ustvarjanjem dostopne in zaupanja vredne vsebine, blagovna znamka tako povečuje zaupanje med uporabniki in gradi pristnejši odnos z njimi. Ob tem pa je pomembna tudi dvosmerna in redna komunikacija ter kakovostne vsebine, ki so relevantne za blagovno znamko. Ob tem pa je pomembno, da blagovna znamka svoje izdelke ali storitev trži skozi zgodbo oziroma skozi vsebinski marketing. Pomemben del tega pa je tudi uporabniško ustvarjena vsebina, ki – kot smo že omenili – kaže na pristnost in povezanost z uporabniki.

Pristne vsebine in uporabniško ustvarjena vsebina

Vse večje zahteve po kakovostni vsebini povečujejo pričakovanja potrošnikov in uporabnikov digitalnih kanalov. Pristne vsebine bodo zato ključne, pomembno bo tudi sodelovanje z vplivneži ter vsebina z dodano vrednostjo. Vse to so ključne vsebine za uspeh.

Sorazmerno z vplivom družbenih omrežji se izboljšuje tudi kredibilnost vplivnežev. Nova pravila in vedno večja odgovornost spodbuja vplivneže v ustvarjanje bolj kakovostnih vsebin, s tem pa se povečuje zaupanje v blagovne znamke. To se kaže predvsem v večji vključenosti uporabnikov in izboljšanih prodajnih rezultatih. Blagovne znamke, ki bodo znale izkoristiti nove priložnosti, se poistovetiti s potrebami potrošnikov in izbrati prave vplivneže, bodo najbolj uspešne. Če za leto 2022 še ne planirate sodelovanja z vplivneži, premislite še enkrat.

Prihajata metavesolje in “phygital”

Metavesolje in phygital. Združitev fizičnega in virtualnega sveta v istem prostoru bo nova spletna realnost za srečanja, zabavo in delo. Podjetja se vse od začetka epidemije prilagajajo na nove razmere in selijo aktivnosti v virtualno resničnost. Digitalna resničnost je postala nova resničnost, ki ostaja, kar je postalo jasno po povečanem števili digitalnih dogodkov, sestankov, in izobraževanj na daljavo.

Korporativna družbena odgovornost v polnem zamahu

V 2020 in 2021 je bila korporativna družbena odgovornost (CSR) ena izmed ključnih tem, v 2022 pa bo zaveza blagovnih znamk k družbeno odgovornim aktivnostim. Podjetja bodo morala prisluhniti in se odzvati na družbene problematike, ki so pomembne njihovim strankam oziroma uporabnikom. Največji poudarek bo torej na spodbujanju odnosov s publiko in združevanju raznolikih ljudi.

Vsebina na družbenih omrežjih mora biti temu primerno zasnovana – osebna, relevantna in z dodano vrednostjo. To pa bo možno le z dobrim posluhom in zavezo družbeni odgovornosti. V letu 2022 bodo, bolj kot kadarkoli prej, oči potrošnikov uprte v vsak delček vsebine, strategije ali kampanje na družbenih omrežjih. Najboljši bodo tisti, ki bodo krepili odnose z uporabniki in jih stalno vključevali v svoje aktivnosti.

Če povzamemo …

Trendi družbenih omrežij in ostalih digitalnih kanalov za leto 2022 torej narekujejo, naj blagovne znamke in podjetja v ospredje postavijo potrošnika, njegove želje in zahteve. Vsebina naj bo avtentična, pristna, obenem pa je pomembno, da je uporabnik vključen v komunikacijo ter da se z njim gradi odnos in krepi zaupanje.

V kolikor vas zanima več na to tematiko, potrebujete pomoč pri pripravi strategije ali upravljanju družbenih omrežij, pa vam z veseljem priskočimo na pomoč.