Kako lahko postanete številka 1 v spletni prodaji?
Je obdobje karanten in premnogih ukrepov zaradi epidemije tudi vas prisililo, da ste svoje poslovanje preselili na splet? Se v poplavi konkurence težko prebijate do zastavljenih ciljev? V nadaljevanju vam predstavljamo nekaj korakov, ki vam lahko pomagajo pri pospeševanju spletne prodaje.
Epidemija je spodbudila spremembe v digitalnem trženju
V prvem valu Covida, ko smo imeli zelo omejene dostope do trgovin, je obdobje karantene in lockdowna ustavilo številne poslovne procese. Ustavila se je proizvodnja določenih izdelkov, dobavne verige so se upočasnile ali celo zaustavile, posledično so se pričele dogajati tudi spremembe v logistiki in naposled tudi v prodaji in trženju določenih produktov. Nekatera podjetja so začasno zaprla svoja vrata, druga so se znašla in svoje poslovanje preselila na splet. Pa vendar. Preseliti poslovanje na splet ni mačji kašelj, še manj pa biti na spletu uspešen in izstopati med poplavo konkurence.
Digitalno trženje vam ne bo zagotovilo vidnosti čez noč. Tisti, ko že uporabljate tehnike digitalnega trženja, kot sta SEO optimizacija, medijski zakup, promocija ter prodaja preko družbenih omrežij, se verjetno že zavedate, da se prvi rezultati konstantnega in trdega dela pokažejo šele po treh ali štirih mesecih.
Kako se torej uspešno lotiti pospeševanja prodaje preko digitalnih kanalov?
Najprej določite vašo digitalno strategijo
A pri tem pazite, da je strategija hitro prilagodljiva razmeram na trgu. Vedenje spletnih uporabnikov se je v času Covida močno spremenilo. Potrošniki so še nekaj časa nazaj iskali informacije na spletu in se potem podali v fizične trgovine, s pandemijo pa so se nakupne navade spremenile. Količina spletnih nakupov se je drastično povečala. Maloprodaja v trgovinah pa je dramatično padla. Po ocenah naj bi se celotna maloprodaja v fizičnih trgovinah po vsem svetu v letu 2020 zmanjšala za 2,8 %, medtem ko je zacvetela spletna prodaja, katere rast ne pojenja. Pred dvema letoma je bilo 13,6 % prodaje opravljene preko spletnih nakupov, lani naj bi se ta številka približala 19,5%.
Po napovedih eMarketer-ja, se bo ta rast v naslednjih letih nadaljevala. Za letos napovedujejo, da se bo številka približala 20,4%.
Da boste dosegali dobre rezultate z vašo stranjo pa je pri spletni prodaji, vsaj na začetku bolje, da razvijete kratkoročno strategijo in opazujete, kako se trg odziva na vaše produkte in komunikacijo. Bodite prilagodljivi. Vsekakor pa se držite naslednjih korakov:
- Raziščite vašo ciljno skupino in jo spoznajte.
- Raziščite in ocenite kolikšno je na trgu povpraševanje po vašem produktu ali storitvi.
- Raziščite in spoznajte svojo konkurenco (kje vse so prisotni, kakšne so njihove promocijske aktivnosti … ).
- Ocenite koliko bi lahko generirali organskega prometa na stran in od kje bi ga lahko dobili (so to organski zadetki na Googlu, kliki iz družbenih omrežij ipd.).
- Ocenite koliko bi lahko generirali prometa na stran s promocijo in na katerih kanalih bi se to najbolje splačalo (analiza ključnih besed, pregled družbenih omrežij in oglasov konkurence ipd.).
- Opazujte kako se uporabniki obnašajo na vašem spletnem mestu in se na podlagi analize odločite ali je potrebna optimizacija.
Glede na izsledke zgornjih alinej pripravite vašo tržno strategijo. Ko imate strategijo pripravljeno, sledijo priprave komunikacijskih načrtov, priprave materialov in promocijske aktivnosti.
Pripravite dober komunikacijski načrt
Na podlagi vaše strategije, ki je vaše krovno vodilo, pripravite komunikacijski načrt. Dober komunikacijski načrt mora vsebovati:
- Namen komuniciranja in cilje, ki jih želite doseči (je to pridobivanje potencialnih strank na stran in osveščanje o vaši znamki, je to prodaja ali morda pridobivanje leadov …).
- Definicijo ciljnih skupin (kdo so vaše potencialne stranke).
- Ton komunikacije (boste izbrali zabavni ton komunikacije, strogo prodajni, izobraževalni …).
- Ključna sporočila (kaj želite o svojem izdelku ali storitvi izpostaviti in kaj bo potencialno stranko prepričalo, da bo nakup opravila prav pri vas).
- Komunikacijske aktivnosti (na kak način boste komunicirali – vsebinske objave, native, PR, prikazni oglasi, sodelovanja z influencerji, pošiljanje prodajnih mailov …).
- Komunikacijski kanali (vsi kanali na katerih boste promovirali svoje izdelke ali storitve – FB, IG, prikazno omrežje, zakup ključnih besed …) .
- Časovni medijski načrt (vsi kanali in količina objav zbrana na časovnici).
- Razrez budgeta po kanalih (sredstva namenjena zakupu po posameznem kanalu).
Ko imate vse kanale in aktivnosti dobro definirane, sledi priprava materialov.
Pri snovanju vizualov sledite vaši celostni podobi
Da boste prepoznavni na trgu, se držite nekih osnovnih vodil, ki jih imate v vaši celostni grafični podobi, da si vas bodo ljudje lažje zapomnili in produkte hipno povezali z vašo znamko. Vseeno pa imejte v mislih, da vizuali, ki so všeč vam in jih oblikovalcu potrjujete, niso nujno najbolj uspešni v oglaševanju. Kako do kreativ, ki bodo dosegale vaše komunikacijske cilje? S testiranjem.
Pripravite čim več različnih kreativ in jih testirajte, kampanje pa na podlagi rezultatov sproti optimizirajte in skrbite, da bodo uspešne in da bo vaš budget porabljen pametno.
Spletni seminarji in oddaje v živo se izkazujejo za zelo uspešno orodje spletne prodaje
Spletni seminarji, spletne oddaje in javljanja v živo so se v zadnjem času pojavili kot odlično tržno orodje. Pravzaprav je to dandanes najbolj privlačna vrsta vsebine. Statistični podatki kažejo, da več kot 80 % uporabnikov raje gleda videoposnetke podjetij, kot pa bere njihove bloge ali preleti besedila objav na socialnih omrežjih. To priložnost lahko izkoristite, da se bolj povežete s svojim občinstvom in sčasoma pridobite nove prijave in povečate prodajo.
Če so bili vaši fizični dogodki, kot so lansiranje izdelkov in marketinški seminarji odpovedani ali preloženi, lahko še vedno uberete to pot. Preprosto pripravite strategijo vsebine, izberite pravo platformo in že ste pripravljeni na svoj webinar ali spletno oddajo. V nadaljevanju par opomnikov, na kaj morate paziti pri pripravi webinarja ali prenosa v živo:
- vedno predhodno opravite preizkus v živo,
- vnaprej promovirajte dogodek,
- dobro načrtujte vsebino in kontekst spletnega seminarja,
- predstavite uporabno vsebino, k sodelovanju povabite tudi kašnega gosta, ki ima veliko sledilcev in je relevanten na vašem področju.
Za konec pa še, ne pozabljajte na vaše že obstoječe stranke!
Ko promet in prodaja upadata ali se ukvarjate z iskanjem novih kupcev in ciljnih skupin, veliko prodajalcev pozabi na svoje že obstoječe stranke. Osredotočeni so predvsem na prodajo novim strankam, medtem ko zanemarjajo moč povratnih kupcev, ki vaše izdelke že poznajo in če so zadovoljni, se bodo vrnili (sploh če jim ponudite kakšen bombonček v obliki popusta, brezplačne poštnine ali darila).
V kolikor potrebujete nasvet pri pripravi strategije in načrtovanju pospeševanja prodaje ali samo oglaševanje, vam z veseljem pomagamo.
Pišite nam na info@adon.si ali pokličite na +386 2 292 61 01.